Συνάδελφοι/σες
Σας γνωστοποιούμε τα έγγραφα που στείλαμε στον Υπουργό για φλέγοντα θέματα που αφορούν τον κλάδο μας.
ΘΕΜΑ : Έγκριση δρομολογίων
Εν όψει της νέας δρομολογιακής περιόδου και έχοντας υπόψη τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν σε αρκετές γραμμές σας προτείνουμε όπως κατά την διαδικασία
έγκρισης υποβαλλομένων από πλοιοκτήτες δρομολογίων στο Σ.Α.Σ , εκτός από τα κριτήρια αξιοπλοΐας του πλοίου να εξετάζεται από το Συμβούλιο και η δυνατότητα εκτέλεσης των αιτουμένων δρομολογίων με το υπάρχον προσωπικό του πλοίου μέσα στα χρονικά όρια εργασίας που ορίζει ο Κανονισμός για την Εφαρμογή της Ναυτικής Εργασίας άρθρο 8 ( ΦΕΚ 1671 Α΄2013) σε συνδυασμό με την 10ωρη ανάπαυση που πρέπει να παρέχεται στον εργαζόμενο η (διαζ) απαιτείται ναυτολόγηση διπλού πληρώματος , όπως γίνεται με τους Πλοιάρχους και έχουμε προτείνει σαν Σωματείο Δυτικής Ελλάδας και Ιονίων Νήσων πολλές φορές στο παρελθόν.
Αυτό μπορεί να γίνει με έλεγχο του χρόνου που απαιτείται για την εκτέλεση ενός δρομολογίου σε συνδυασμό με τον αριθμό των αιτουμένων δρομολογίων. Δεν είναι
δυνατόν το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών να εγκρίνει δρομολόγια για την εκτέλεση των οποίων απαιτείται συνεχής εργασία 18 ωρών όπως συμβαίνει στην πορθμειακή γραμμή Κυλλήνης-Ζακύνθου-Κεφαλλονιάς .
Το ρητό « καλύτερα το προλαμβάνειν από το θεραπεύειν» πρέπει να εφαρμοστεί απόλυτα, ώστε να μην ψάχνουμε τον αίτιο ενός απευχόμενου ατυχήματος.
Τέλος δεν πρέπει το Υπουργείο να υποκύπτει σε εκβιασμούς πλοιοκτητών του τύπου
«θα αποσύρω τα πλοία μου» ,γιατί το ακούσαμε και αυτό , αυξάνοντας τα κέρδη των εις βάρος της ασφάλειας προσωπικού και υλικού. Όποιος πλοιοκτήτης θέλει να δουλεύουν τα πλοία του συνέχεια να τα επανδρώσει με διπλά πληρώματα , εφαρμόζοντας τους κανόνες εργασίας , ανάπαυσης και καταβολής μισθών βάσει Σ.Σ.Ε
τους οποίους έχει αποδεχθεί μια και είναι νόμοι του Κράτους.
ΤΟ Δ.Σ
ΘΕΜΑ : Οργανική σύνθεση πλοίων
ΣΧΕΤ: α) Ν. 4150/13 (ΦΕΚ 102 Α΄) άρθρο 29
β) ΠΔ 177/74
Ενόψει της λήξης θερινής περιόδου 2018 και έχοντας υπόψη , πληροφορίες μελών μας που εργάζονται σε πλοία της Ακτοπλοΐας και σε Μεσογειακά-Τουριστικά σας
Θέτουμε υπόψη σας τα παρακάτω :
α) Πάγιο αίτημα του Σωματείου μας είναι η επαναφορά της οργανικής σύνθεσης
όλων των κατηγοριών πλοίων αλλά ιδιαίτερα της Ακτοπλοΐας και των Μεσογειακών-Τουριστικών στα επίπεδα που προβλέπει το σχετικό (β) , καθόσον η μείωση της στα ελάχιστα ασφαλή επίπεδα έχει σαν αποτέλεσμα την συνεχή εργασία του προσωπικού για 18-20 ώρες μέσα σε ένα 24ωρο , διότι χρησιμοποιούνται άπαντες για τον κατάπλου ( εκφόρτωση) και για τον απόπλου ( φόρτωση ) από όλα τα λιμάνια , ανεξαρτήτως
φυλακών βάρδιας επειδή δεν επαρκεί το προσωπικό δύο (2) βαρδιών για αυτές τις εργασίες .
β) Με την προβλεπόμενη από το σχετικό (α) μείωση του προσωπικού γενικών
υπηρεσιών κατά 50% δημιουργείται σημαντική επιβάρυνση έργου στους εναπομείνα- ντες και αν λάβει κανείς υπόψη του ότι ειδικά στην ακτοπλοΐα , πολλές φορές το πλοίο καλείται να καλύψει και λιμάνια εκτός του δρομολογίου του , με αποτέλεσμα την μη σωστή και ασφαλή εξυπηρέτηση των επιβατών λόγω υπερβολικής κόπωσης χωρίς να
παρέχεται η προβλεπόμενη 10ωρη ανάπαυση στο 24ωρο.
γ)Το 2017 η μείωση του προσωπικού έγινε μέσα στον Οκτώβριο κατά παράβαση
της Νομοθεσίας και ήδη μεγάλη Ναυτιλιακή Εταιρία που δραστηριοποιείται στην ακτοπλοΐα έχει προγραμματίσει να μειώσει προσωπικό (θαλαμηπόλους ) από 02-10-2018 .
2.Κατόπιν των ανωτέρω παρακαλούμε όπως :
α) Μεριμνήσετε όπως η προβλεπόμενη μείωση από το σχετικό (α) να εφαρμοστεί
την 31-12-2018 αντί για την 31-10-2018 .
β) Μεριμνήσετε για την τροποποίηση του σχετικού (α) όσον αφορά το ποσοστό μείωσης από 50% σε 25%.
γ) Διασφαλίσετε μέσω ελέγχων από αρμόδια Κλιμάκια την διατήρηση της οργανικής σύνθεσης που ισχύει αυτή την στιγμή τουλάχιστον μέχρι τις 31-10-2018 εξετάζοντας την παράταση της παραγράφου 2 (α).
δ) Το Σωματείο Ναυτεργατών Δυτικής Ελλάδας και Ιονίων Νήσων είναι πάντα στην διάθεσή σας για συνάντηση μαζί σας.
ΤΟ Δ.Σ